Новини

Правила обліку товарних запасів для ФОП з 26.11.2021 р.

Правила обліку товарних запасів для фізичних осіб-підприємців (ФОП) запрацювали з 26 листопада 2021 року. Наказом № 496 від 03.09.2021 року Мінфін затвердив «Порядок ведення обліку товарних запасів для ФОП, у тому числі платників єдиного податку».

Іншими словами, підприємцям дозволяється торгувати лише тими товарами, на які є первинні документи. І ці документи мають бути занесені до форми обліку товарних запасів (далі Форма обліку).

Кого ж саме стосується нововведення та як має виглядати Форма обліку? Ми знаємо, наскільки актуальні для вас ці запитання, а тому підготувати 7 фактів, які варто знати ФОП про облік товарних запасів!

1.Хто повинен застосовувати облік товарних запасів? 
З 26.11.2021 року облік товарних запасів ведуть виключно ФОП, які продають товари та здійснюють розрахункові операції з обов'язковим використанням ПРРО/РРО, а саме: 
  • ФОП на загальній системі оподаткування;
  • ФОП на єдиному податку, що є платниками ПДВ (3-тя група за ставкою 3%);
  • ФОП на єдиному податку (будь-якої групи), які продають технічно складні побутові товари з гарантією, ювелірні вироби та вироби із дорогоцінного каміння й металу, лікарські засоби.


2.Як вести облік товарних запасів?
Обирайте варіант на свій розсуд: паперовий, електронний чи програмний. 
Головне, щоб у Формі обліку: 
  • Були вказані дані ФОП у довільній послідовності: ПІБ, реєстраційний номер облікової картки (РНОКПП), адреса податкова, назва та адреса точки продажу або ж місця, де зберігаються товари та ведеться облік.  
  • Інформація про постачання, повернення, продаж, списання, інвентаризаційні зміни та ін. повинні вноситись в такому порядку: 

Електронний варіант Форми обліку з прикладом заповнення, ви можете скопіювати чи зберегти за посиланням.

3.З чого почати облік товарних запасів? А якщо у вас декілька торгових точок?
Перший запис у формі обліку товарних запасів — це інформація про початкові залишки. 
Облік товарних запасів слід вести по кожному магазину окремо.

4.Як довго зберігати документацію?
Форма обліку товарних запасів зберігається в магазині разом з первинною документацією до того моменту, поки товар, зазначений у ній, перебуває в магазині.

5.Заборонено продавати товар:
  • на який немає первинних документів, що вказані в Формі обліку;
  • який не зазначено у Формі обліку;
  • на який немає первинних документів та запису у Формі обліку.
 
6.Чи перевірятимуть податківці Форму обліку? 
Контролери можуть запросити у ФОП або продавця форму обліку товарних запасів, первинні документи по товарам. Якщо на місці немає оригіналів, пред'явіть копії, але доповніть їх оригіналами до завершення перевірки.
Проконтролюйте, щоб електронний вигляд форми можна було переглядати та копіювати.

7.Чи планується можливість вести Форму обліку у «Вчасно.Pos»?
Так, команда «Вчасно.Pos» уже працює над тим, щоб допомогти вам у веденні форми обліку товарних запасів. Обов'язково повідомимо вам про оновлення.
 
Хочете дізнаватися про всі оновлення сервісу «Вчасно.Pos» першими? Підписуйтеся на наш telegram-канал. 

Новини законодавства